Wednesday, April 4, 2012

ေရႊေရာင္လူ * တို႕၏ အံ့ဖြယ္ဘနန္း Citizen Journalism

(ေရႊေရာင္လူ* ။ ။ ဖဘမိတ္ေဆြ Ain Chann Myay ( မေလး ) ၏ကိုယ္ပိုင္စကားလံုး ျဖစ္ပါသည္။ ထိုစကား လံုးကို ၾကိဳက္ႏွစ္သက္ လွသျဖင့္ ( သူမအားအသိမေပးရေသးဘဲ ) သူမ၏ post တခုမွ ခိုးယူသံုးစြဲထားပါသည္။ ယခုမေလးကို tag ရင္း တလက္စတည္း အဲသည္ စကားလံုးကို သံုးစြဲခြင့္ျပဳပါဟု ေလးစားစြာ ခြင့္ေတာင္းလိုက္ပါ သည္။ Citizen Journalism အေၾကာင္းကို အတည္ေပါက္ ေရးထားတာမဟုတ္ပါ။ က်ေနာ္ တခါမွ်မေရးဖူးသည့္ satire တပုဒ္ ရင္ထဲသို႕တိုးဝင္လာသည့္အခိုက္ ဖမ္းဆုပ္ထား လိုက္ျပီး ျပန္ခ်ေရးၾကည့္မိျခင္းသာ ျဖစ္ပါသည္။ း)

     ေရႊေရာင္လူ “ဦးက” ကား တခါတရံ အေသာက္အစား ဖက္တတ္ေသာ ေခတ္ေဆြး လူပ်ိဳၾကီး ျဖစ္ေလ သည္။ မွန္ရာကို ဝန္ခံရေသာ္ သူသည္ လူပ်ိဳၾကီးတို႕ထံုးစံအတိုင္း အလြန္ခ်မ္းေျမ႕သာယာ ရွိမည္ဟု ထင္ရေသာ kind-hearted, sweet and intelligent ျဖစ္လွစြာေသာ ခ်စ္လွစြာေသာဇနီးႏွင့္ cute, clever and intelligent ျဖစ္လွစြာေသာ ခ်စ္စရာ့သားသမီး ၂-၃ ေယာက္ေလာက္ျဖင့္ က်စ္က်စ္လ်စ္လ်စ္၊ ခ်စ္ခ်စ္ခင္ခင္၊ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ ရႊင္ရႊင္ရွိမည့္ မိသားစုဘဝတခုကို လြန္စြာမွပင္ လိုခ်င္ေတာင့္တ ပိုင္ဆိုင္ခ်င္လွ၏။  တကယ့္အျပင္ေလာက က မိသားစုဘဝတခုသည္ သူ႕စိတ္ကူးထဲက မိသားစုဘဝေလာက္ heaven-like, unique မျဖစ္မည္ကို သူသိပါ သည္။ သို႕ပင္ျဖစ္ေစကာမူ ဤသို႕ heaven-like, unique မဟုတ္ေကာင္း မဟုတ္ႏိုင္ေသာ မိသားစုတခုကိုပင္ သူလိုခ်င္၊ ပိုင္ခ်င္သည္မွာ သူ႕အသက္တႏွစ္ ၾကီးလာေလ ( လူ႕ဘဝမွာ ေနရဖို႕သက္တမ္း တႏွစ္ေလ်ာ့လာ ေလျဖစ္သျဖင့္ ) ပိုမိုဆိုးရြားျပင္းထန္လာေလ၊ ပို၍ဒီဂရီတိုးလာေလ ျဖစ္ေနေလသည္။ အသက္ တရိပ္ရိပ္ၾကီး လာေနသည္ကို အထိတ္တလန္႕ ျဖစ္စြာျဖင့္  မိန္းမလိုခ်င္ေသာေရာဂါ ပိုတိုး၊ ျပင္းထန္၊ ၾကီးထြားလာေနသည္ကို သူရွက္တက္တက္ျဖစ္မိေသာ္လည္း ဒါက “သူ႕အလြန္မဟုတ္၊ အျခားေယာက္်ားတို႕လည္း မိန္းမတေယာက္၏ ကိုယ္ထိလက္ေရာက္ ပါဝင္ကူညီမွဳကို သူတို႕ဘဝတြင္ လိုအပ္ၾကျမဲ၊ လိုခ်င္ၾကျမဲသာ ျဖစ္သည္။ ယခု သူလည္း ထိုအရာကို လူသားဆန္စြာ လိုခ်င္ ျခင္းမွ်တည္း။ စင္စစ္ကား ဤအခ်င္းအရာသည္ မိန္းမထု၏ “မာတုဂါမ” ( မာတု=မိခင္ + ဂါမ= မ်ိဳးႏြယ္) ျဖစ္မွဳကို ခ်ီးေျမွာက္ပူေဇာ္ျခင္းသာလွ်င္တည္း” ဟု မိန္းမထုအေပၚ သူတကယ္ ထားရွိအပ္ေသာ ေစတနာ၊ ေမတၱာ ဗရပြျဖင့္ သူဆင္ေျခေပးေလ့ ရွိေလသည္။   

     ထို႕ျပင္ ဘယ္တုန္းက သူ႕ေခါင္းထဲသို႕ ဝင္ေရာက္လာခဲ့သည္မသိေသာ သူ႕ ကိုယ္ပိုင္အေတြးအေခၚ တရပ္ ( ဘယ္ပညာရွိကမွ အဲသည္လိုေျပာသည္လို႕မၾကားစဖူးသျဖင့္ ) မွာ ဤသို႕ျဖစ္သည္။ “ေယာက္်ားတို႕ သည္ မိန္းမထုကို ကိုယ့္ေယာက္်ားထုကိုထက္ ပို၍ၾကင္နာ၊ ပို၍သက္ညွာ၊ ပို၍ေစတနာ ေမတၱာပြား၊ ပို၍တန္ဖိုးထားရန္ တာဝန္ရွိ သည္။ ယင္းတာဝန္သည္ သဘာဝတရား၏အလိုေတာ္ ( An arrangement of the Nature or the Universe ) အတိုင္းျဖစ္သည္။ ထို႕အတူ မိန္းမထုသည္လည္း ေယာက္်ားထုကို မိမိတို႕မိန္းမထုထက္ ပို၍ ၾကင္နာ၊ ပို၍ သက္ညွာ၊ ပို၍ေစတနာ ေမတၱာပြား၊ ပို၍တန္ဖိုးထားရန္ ဝတၱရားရွိသည္။ သို႕မွသာ ဤစၾကာဝဠာ၊ ဤကမၻာ၊ ဤလူသားမ်ိဳးႏြယ္သည္ မေပ်ာက္မသုဥ္းဘဲ ဆက္လက္စည္ပင္၊ တိုးတက္ေနေပမည္” ဟူ၏။ ( ရစ္ပတ္ေႏွာင္တြယ္ေသာ ေလာကီကိုပယ္ေရွာင္၍ တရားရိပ္သာစခန္းဝင္လွ်က္ နိဗၺာန္ကို အျမန္ဆံုးမ်က္ေမွာက္ ျပဳလိုၾကသူမ်ားကား သူ႕အယူကို ရွဳတ္ခ်ၾကဖြယ္ ရွိသည္။ သူ႕ case တခုတည္းအတြက္ ကြက္၍ေျပာရေသာ္ သူကား ( သည္ေလာက္ လိုခ်င္ေလာဘမ်ားေနမွေတာ့ ) ျမတ္နိဗၺာန္ကို ရက္တိုတိုႏွင့္ေရာက္လြယ္၊ ရလြယ္မည္ မဟုတ္၊ နိဗၺာန္စခန္းအတြက္ သူဤဘဝမွာေတာ့ eligible မျဖစ္ေသးသည္ကိုကိုယ့္အေၾကာင္းကိုယ္ ေကာင္းစြာ သိသျဖင့္ နိဗၺာန္သို႕ အျမန္ေရာက္ေရးကိစၥကို လက္ေလွ်ာ့ထားလိုက္ကာ သဘာဝတရား၏ အလိုေတာ္အတိုင္း အလိုက္သင့္၊ အလ်ားသင့္ ေနထိုင္သြားရန္ သာ စိတ္ကိုေျဖေလွ်ာ့ထားသူ ျဖစ္ေလသည္။ သူ႕အျမင္မွာ သဘာဝ တရားက အံ့ခ်ီးဖြယ္ unique ျဖစ္လွသျဖင့္ သဘာဝတရား အတိုင္း ေနထိုင္တာ သိပ္အဆိုးၾကီး ဆိုးမည့္ပံုမရွိ ဟု အယူရွိသူလည္း ျဖစ္သည္။  သူ၏ ဇီးေစ့ေလာက္ ဦးေႏွာက္ႏွင့္ အေၾကာင္းျခင္းရာတခုသည္ “သဘာဝတရား ( Nature: In his opinion, touchable traits of either God or Law of Karma ) ႏွင့္ကိုက္ညီလွ်င္မွန္သည္” ဟုယူဆထားရာ သူ မိန္းမမရဖူးသျဖင့္၊ သားသမီးမရွိဖူးသျဖင့္ ထိုအရာတို႕ကို သူ ( ႏြားလိုမဟုတ္ဘဲ လူလို) လိုခ်င္ ေတာင့္တမိျခင္းသည္ အျပစ္ ( sin ) မဟုတ္ဟု ယူဆေလသည္။ ( နိဗၺာန္သြားရာလမ္းတြင္ကား ထို အရာတို႕သည္ ခလုတ္ကန္သင္း ျဖစ္ႏိုင္သည္ကို သူ သေဘာတူပါသည္။ သို႕ရာတြင္ သူကား နိဗၺာန္သြားဖို႕ ေလာေလာဆယ္ အစီအစဥ္ မရွိေသးပါ။ သဘာဝတရားက sponsor လုပ္ျပီး ပို႕ေပးေတာ့မွပဲ သြားေတာ့မည္ဟု စိတ္ကူးထားေလသည္။ သဘာဝတရားက က်ဳပ္ကို  ဒီေလာက ထဲ ေခၚယူလာခဲ့တာပဲ။ သူပဲ အဆံုးတေန႕မွာ သင့္ေတာ္ရာေနရာ တခုကို ျပန္ပို႕ရမွာေပါ့ ဟု အရြဲ႕တိုက္ျပီး ေလာကထဲမွာ ေနေနေသာ ကြ်ႏ္ုပ္တို႕၏ လူပ်ိဳၾကီးေပ ..သူ႕အဖို႕ ေယာက္်ား ( ေမာင္/ အကို ) က မိန္းမ ( သူ႕ႏွမ/ အစ္မ) ကို ျမတ္ႏိုးခ်စ္ခင္ျခင္းသည္ ရိုးရိုးပင္ျဖစ္ေစ၊ ဆန္းဆန္းပင္ျဖစ္ေစ၊ ဘယ္ရွဳေထာင့္က ၾကည့္ၾကည့္ မမွားေပ.. း))   
  
     သို႕ရာတြင္ သူကသာ မိန္းမထုကို ထိုကဲ့သို႕ ညြတ္ႏူးၾကည္ညိဳစြာ ေမတၱာေတြ၊ တန္ဖိုးေတြ စြတ္ ထားေန ေသာ္လည္း သူ၏ရုပ္ဆင္းအဂၤါလကၡဏာသည္ မိန္းမတေယာက္ စိတ္လံုျခံဳမွဳရႏိုင္ေလာက္ေအာင္ တင့္တယ္ ျခင္း၊ မတင့္တယ္ျခင္း ( ႏွစ္လိုဖြယ္ေကာင္းျခင္း၊မေကာင္းျခင္း ) ၊ သူ႕ကို အရာခပ္သိမ္း အားကိုးႏိုင္ေလာက္ဖြယ္ ရွိျခင္း၊မရွိျခင္း၊ သူ႕မ်က္ႏွာျမင္၊ သူ႕အသံၾကား ခ်စ္ခင္ပါေစဆိုေသာ ဆုေတာင္းႏွင့္ သူ ျပည့္စံုျခင္း၊မျပည့္စံုျခင္း၊ သဲကိုးဖ်ာပမာဏမွ်ေလာက္ရွိသည္ဟု ဆိုၾကကုန္ေသာ အထူးထူး အျပားျပားေသာ ေယာက္်ားမာယာတို႕ကို ေဖာ္ျပရာ အိျႏၵိယတိုင္းျဖစ္ “ေယာက္်ားမာယာ” က်မ္း ( ႏွင့္ Men are from Mars and Women are from Venus ကဲ့သို႕ေသာ သိုးေဆာင္းက်မ္း ) တို႕တြင္ “မွန္ဖို႕မလို၊ မိန္းမတို႕၏ စိတ္ႏွလံုးကို သက္ေတာင့္သက္သာ ရႊင္ျမဴးေနေစဖို႕သာ လိုသည္” ဟူ၍ က်မ္းလာ ရွိသည္ႏွင့္အညီ ဟုတ္ေသာ္ရွိ၊ မဟုတ္ေသာ္ရွိ သူမတို႕ကို “သူငယ္ႏွပ္စား” အမွတ္ႏွင့္ စိတ္ရႊင္ျမဴးေစမည္ ထင္ရာကို ေျပာတတ္ျခင္း၊ မေျပာတတ္ျခင္းစေသာ Outcome-deciding factors မ်ား တစံုတရာ မွားယြင္း ခြ်တ္ေခ်ာ္ေန ( something wrong ) ေလေသာေၾကာင့္ သူသည္ အသက္ ၄၅ ႏွစ္ သာ ေက်ာ္လာသည္။ သူ႕ဇနီးေလာင္းကား ဘယ္ဆီေနမွန္းပင္ မသိရေသးေပ။ ထိုမွ်မက “အခ်စ္စစ္ ဆိုသည္မွာ တဂ်ီဂ်ီ ေတာင္းလို႕ ရလိုက္သည့္အရာမဟုတ္။ လူတေယာက္၏ ရင္ထဲမွာ အလိုအေလ်ာက္ ျဖစ္တည္ လာေသာ သူတပါးကို ယံုၾကည္၊ စိတ္ခ်၊ ရင္းႏွီး၊ အားကိုး၊ အေလးထားလိုမွဳသာ ျဖစ္ေလသည္” ဟူ၍ အခ်စ္ကို ကိုးသံုးလံုး ( ၉၉.၉% ) ေရႊေလာက္ အစစ္အတိုင္း ထားခ်င္ေသာ ကြ်ႏ္ုပ္တို႕၏ ဇာတ္လိုက္ၾကီးကား သူ႕တသက္လံုးပင္ အခ်စ္ေရးကံေခလိုက္ပံုမွာ သူတကယ္ခ်စ္ခင္၊ စြဲလန္း၊ ျမတ္ႏိုးသြားခဲ့ မိေသာ မိန္းမေတြက  သူမတို႕ႏွင့္ ပတ္သက္၍ ဤလူပ်ိဳၾကီးမွာ ဆြတ္ဆြတ္ပ်ံ႕ပ်ံ႕ romantic emotions မ်ိဳးေတြ ရွိေနပံု ရသည္ဟု ရိပ္မိရံုႏွင့္ပင္ သူ႕ကို ( သူက ဘာမွေတာင္ မလုပ္ရေသးမီ ) ေသခန္းေတြ ဘာေတြ ျဖတ္သြား တတ္ၾကေလသည္။  း))

     ကြ်ႏ္ုပ္တို႕၏ ဇာတ္လိုက္ၾကီးသည္ လူကသာ အသက္ၾကီးေနေသာ္လည္း သူ႕ “ႏွလံုးသား ( ဝါ ) ခံစားမွဳ”  ကား အသက္ႏွင့္အတူ လိုက္ပါၾကီးျပင္း၊ ရင့္က်က္မလာဘဲ ရံခါ ၁၈-ႏွစ္သားေကာင္ေလးတေယာက္လို သူငယ္ ႏွပ္စားခံစားမွဳမ်ိဳး ( နင့္နင့္ နဲနဲ ခံစားေနတတ္ေသးတုန္း ) ပဲ ရွိေသးေလသည္။ ဒါကလည္း လူပ်ိဳၾကီးတိုင္းမွာ အနည္းႏွင့္အမ်ားဆိုသလို ရွိေန တတ္ေသာ  “ လူပ်ိဳၾကီး syndrome” တရပ္ပင္ ျဖစ္ပံုရ သည္။ ( လူပ်ိဳၾကီးမ်ား သည္ ႏွလံုးသားေရးရာမွာ properly matured မျဖစ္ဘဲ comparatively childish ျဖစ္ၾက သူ မ်ားသည္ဟု သူ ထင္ပါသည္။ အပ်ိဳၾကီးေတြ ကေတာ့ ဘယ့္ႏွယ္ရွိၾကသည္မသိပါ း) သူကထိုခံစားခ်က္ မ်ိဳးကို မရင့္က်က္မွန္း သိေသာ္လည္း ပို၍လူသားဆန္၊ genuine ျဖစ္သည္ဟုထင္သျဖင့္ an intelligence-guided emotion တခု ထက္ an authentic solid emotion as it is. တခုကို ပို၍ ေထြးေပြ႕ အပ္သည္ဟု အယူရွိေလသည္။ ( စကား ခ်ပ္။ ။ သူ႕ “ဦးေႏွာက္ ( ဝါ ) အသိဥာဏ္” ကေတာ့ အသက္ႏွင့္အတူ လိုက္ပါၾကီးျပင္းလာသည္ဟု သူထင္ပါ သည္ ) ဤသို႕ျဖင့္ သူအတည္ေပါက္ ဆြတ္ပ်ံ႕မိသည့္ ေရႊေရာင္လူလံုေမပ်ိဳတို႕က သူ႕ကိုေသခန္းေတြဘာေတြ ျဖတ္ကုန္ၾကေသာအခါ သူက ခံစား သင့္တာထက္ ပိုပိုသာသာခံစားမိ ( dramatized ျဖစ္ ) ကာ အသည္းကြဲ တိုးရစ္ၾကီးဂိုက္မ်ိဳးႏွင့္ အေသာက္ အစား ဖက္မိတတ္ျခင္း ျဖစ္ေလသည္။ သူ၏အက်င့္ဆိုးတခုမွာ အရက္ေသ စာ ေသာက္စားမိလွ်င္ ထမင္းမစားလိုျခင္းႏွင့္ ထိုအေသာက္အစား ဝဲဩဂထဲမွ အနည္းဆံုး (၂) ပါတ္ေလာက္ ရုန္းထြက္ဖို႕ ခက္ေနတတ္ျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။ ( အေသာက္ဖက္ေနစဥ္ ထမင္းလို solid food ေတြကိုမစားခ်င္ သျဖင့္ ႏြားႏို႕၊ ၾကက္ဥအစိမ္း၊ သစ္သီးေဖ်ာ္ရည္၊ ဟင္းသီးဟင္းရြက္စိမ္းတို႕ျဖင့္ အသက္ဆက္ထားရသည္။ ထို႕ေၾကာင့္ ၂- ၃ ပါတ္ထက္ ပိုေသာက္ဖို႕ မျဖစ္ႏိုင္ပါ။ ယင္းထက္ပိုျပီး ဆက္ေသာက္ေနလွ်င္လည္း အဟာရ ျပတ္ျပီးေသဖြယ္ရာသာရွိပါသည္။ ဘာေၾကာင့္မွန္းမသိ၊ သူ ( တခါတရံ ၾကိဳၾကား၊ ၾကိဳၾကား ေသခ်င္စိတ္ေပါက္မိ ေသာ္ျငား ) တကယ္မေသခ်င္ေသးပါ။ သူ႕ intuitive sensitivity က သူ ေလာကထံမွ လက္ေဆာင္ခပ္ၾကီးၾကီး တခုရဦးမည္၊ ရရန္က်န္ေနေသးသည္လို႕ပဲ ထင္ ေနပါသည္။ သူက Justice of Universe ကိုယံုၾကည္ပါသည္။ သူတသက္လံုး Humanity ကို၊ Fairness ကို၊ Justice ကို၊ ေလာကကိုခ်စ္လာခဲ့သမွ်၊ အတတ္ႏိုင္ဆံုး ရိုးသားခဲ့သမွ်သည္ အခ်ည္းႏွီးမျဖစ္တန္ရာ၊ Justice has not been done to him yet; so it should be done sooner or later during this lifetime. ဟု သူထင္မိေလသည္။ သူ မေသခ်င္ေအာင္လို႕ပဲ အဲလိုစိတ္ကေလး ( ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ ) တခုကိုသူ႕ဖာသာ ဖန္ဆင္း ထားမိသလား မေျပာတတ္ပါ။ ထို႕ျပင္ သူကား ေဟာခ်က္အေကာင္းဆိုလွ်င္ လကၡဏာတို႕ ဘာတို႕ကိုလည္း နည္းနည္းေလာက္ ယံုၾကည္သည္ျဖစ္၍ ( ေဟာခ်က္မေကာင္းလွ်င္ကား “ဟုတ္လိမ့္မည္မဟုတ္” ဟုဆိုကာ မယံုၾကည္ပါ း) သူ႕လက္ဖဝါးျပင္မွ တေထာင္ မွာတေယာက္ရွိခဲသည့္ အလြန္သန္႕ရွင္းေသာစိန္ဖူးၾကီး ( Diamond ) ကို ႏွလံုးလမ္းေၾကာင္းႏွင့္ “ကမၼေလခ” တို႕က ေပါင္း၍ ထမ္းထားၾကသည္မွာလည္း အခ်ည္းႏွီးမျဖစ္တန္ရာဟုလည္း ထင္ေနလွ်က္ ရွိေလသည္ း)

     သူသည္ ထိုသို႕ အရက္ကိုမုန္းေလာက္ေအာင္ ၂-၃ ပါတ္ခန္႕ေသာက္ျပီးေနာက္ တိကနဲျဖတ္ေလ့ ရွိပါသည္။ ထိုသို႕ တိကနဲျဖတ္ေသာအခါ alcohol-withdrawal syndrome ကိုခံစားရကာ ၄-၅ ညေလာက္တေမွးမွ အိပ္လို႕မရတတ္ပါ။ ဒီအခ်ိန္မွာ စိတ္ကေယာင္ေခ်ာက္ခ်ားျဖစ္၍၊ အားယုတ္၍ ေဆးရံုေတြဘာေတြလည္းတက္ရ တတ္ပါသည္။ ထမင္းလည္း အတင္းစားေနရေစကာမူ စားခ်င္စိတ္မရွိပါ။ ထို႕ေၾကာင့္ အရက္မေကာင္းေၾကာင္း ကို အရက္မေသာက္တတ္သူေတြထက္ အရက္ေသာက္တတ္သူေတြက ပိုသိသည္ဟု လူပ်ိဳၾကီးဦးက က ေျပာ ေလ့ရွိပါသည္။ ကေလးေမြးဖြားစဥ္ နာက်င္မွဳကို မိန္းမေတြကသာ သိမည္ျဖစ္ျပီး ေယာက္်ားေတြက မသိႏိုင္ သကဲ့သို႕တည္း ဟူ၏။ ထိုသို႕ အရက္မေကာင္းေၾကာင္း သိပါလွ်က္ႏွင့္လည္း ေသာက္ျဖစ္သည္မွာ တခါတရံ သူ၏ လတ္တေလာ ရင္ထဲကဒုကၡ၏ထုထည္က အရက္ေသာက္သံုးသျဖင့္ ေနာင္ခံစားရမည့္ ဒုကၡ၏ထုထည္ ထက္ ပို၍ၾကီး ( Present Duhka > Future Duhka ) ေနတတ္ေသာေၾကာင့္ဟု သူကဆိုေလသည္။

     သူက ယင္းသို႕ အရက္ေသစာ ေသာက္စားထားလွ်င္ မည္သူတေယာက္ႏွင့္မွ စကားဟဟ မေျပာေတာ့ဘဲ၊ မည္သူ႕အိမ္ကိုမွ်လည္း သြားမလည္ပတ္ပါဘဲ၊ မည္သူ႕ကိုမွ် သြားမရစ္ပါဘဲ သူ၏ “ေဝဒနကၡႏၶာ” ကို ရွဳမွတ္ ပြားမ်ား၍သာ ေနတတ္ပါသည္။ ဤသို႕ပင္ ျဖစ္လွ်က္ႏွင့္လည္း၊ “လူပ်ိဳၾကီး ဦးက” ယခုတေလာ ထမင္းပံုမွန္ မစားေတာ့ေၾကာင္း၊ တကၠစီျဖင့္အိမ္ျပန္လာၾကိမ္ မ်ားေနေၾကာင္း၊ အဝတ္အစား ဘိုသီဘတ္သီႏွင့္ မ်က္ႏွာက လည္း  ညွင္းသိုးသိုး ျဖစ္လာေၾကာင္း၊ ဤအခ်က္အလက္မ်ား ကို ေထာက္ရွဳ၍ ဤလူ အျပင္မွာ အရက္ေသစာ ေသာက္သံုး ေနသည္ဟု ယူဆရေၾကာင္း စေသာ update news မ်ားသည္ ထိုးထြင္းဥာဏ္ကို အသံုးျပဳရေသာ investigative journalism ပညာစြမ္းျဖင့္ Myanmar Community Wikileak ေပၚသို႕ ေရာက္ရွိသြားတတ္ျပီး လွ်င္၊ ထိုထင္ျမင္ခ်က္မ်ားသည္ပင္ ယံုၾကည္ရေသာသတင္း အျဖစ္ျဖင့္ ( ေရႊေရာင္လူတို႕၏ ေမြးရာပါ တပိုင္ တႏိုင္ သတင္းလက္ဆင့္ကမ္း citizen journalism အတတ္ပညာျဖင့္ ) ေနရာေဒသအသီးသီးသို႕ ပ်ံႏွံ႕ေရာက္ရွိ သြားတတ္ေလသည္။  အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စု Oregan ျပည္နယ္တြင္ ဦးက ဘီယာအလြန္ အကြ်ံ ေသာက္ သံုးေနေၾကာင္းကို မိုင္ေထာင္ခ်ီေဝးမည့္ Texas ျပည္နယ္မွ၎၊ မိုင္သံုးေထာင္ေလာက္ ေဝးသည့္ Maryland ျပည္နယ္မွ၎၊ ရံခါ globalization နည္းျဖင့္ အျခားကမၻာဖက္ျခမ္းမွာရွိေသာ ထိုင္းႏိုင္ငံမွ၎ အံ့ဖြယ္ဘနန္း သိရွိေနတတ္ၾကေလသည္။ ( သူအရက္ေသာက္ျဖစ္တိုင္း ေတာ္ေတာ္ခပ္လွမ္းလွမ္းမွာ ေနေသာ သူ႕သူငယ္ခ်င္း ၏အေဖက “ကို ….၊ အရက္ ျပန္ေသာက္ေနတယ္ဆို ..” ဟု ဖုန္းျဖင့္ လွမ္းေမးတတ္ေလ့ ရွိသျဖင့္၎၊ တခါတရံ Texas မွ၊ တခါတရံ ထိုင္းႏိုင္ငံမွပင္ အလားတူ ေမးတတ္ေလ့ရွိၾကသျဖင့္၎ မိမိ၏ ထင္ေပၚေက်ာ္ေဇာမွဳကို သူ သိရျခင္းျဖစ္ေလသည္ း) ထိုအခါ လူပ်ိဳၾကီး ဦးက က “ေဩာ္.. ငါ့ႏွယ္.. celebrity က်ေနေတာ့တာ ပါကလား” ဟု ရြဲ႕ျပီးေတြးကာ ဆရာၾကီး အီၾကာေကြး၏ ငါးခူျပံဳးေလး ျပံဳးမိေလသည္။

     တေန႕သႏိွဳက္ လူပ်ိဳၾကီးဦးကသည္ သူ႕ဇာတိျပည္နယ္သား လူငယ္လင္မယားက လာလည္ေစခ်င္သည္ ဆို၍ ထိုသူတို႕၏ ေနအိမ္သို႕ သြားလည္မိ၏။ သူတို႕ကား လင္မယားႏွစ္ေယာက္တည္းႏွင့္ 2 bedrooms apartment တခုကို ငွားထားၾကရ၍ လူပ်ိဳၾကီး ဦးကကို သူတို႕ႏွင့္အတူ ေနေစခ်င္ၾကေလသည္။ ဦးက ကလည္း ေလာေလာဆယ္ ေနထိုင္လွ်က္ရွိေသာ ေနအိမ္က Myanmar Wikileak ႏွင့္ အဆက္အသြယ္ မကင္းပံုရသျဖင့္၎၊ အျခားေဖာ္ျပျခင္းငွာမသင့္ေသာ အေၾကာင္းမ်ားေၾကာင့္၎ လြတ္ရာ ကြ်တ္ရာ ေျပး ခ်င္ေနခိုက္ ျဖစ္သျဖင့္ သည္လကုန္လွ်င္ ေနမည္ဟု ေျပာခဲ့ေလသည္။ ထိုလူငယ္လင္မယားက ဦးကကို ထမင္းေကြ်းေမြးျပီး၊ လာေန မည္ကို ဝမ္းသာေနၾကပံုျဖင့္ ရႊင္ရႊင္ပ်ပ် ရွိၾက၏။ သည္လိုႏွင့္ ဦးက က အိမ္ရွင္ေဟာင္းကို ၾကိဳၾကိဳတင္တင္ ေျပာထားရန္ ဝတၱရားရွိသည့္အေလ်ာက္ ဤလကုန္တြင္ ေနရာသစ္သို႕ ေျပာင္းမည္ဟု ေျပာလိုက္၏။ ဦးက က ထိုသို႕ေျပာသည္ကို အိမ္ရွင္ေယာက္်ား အိမ္ေထာင္ဦးစီးကေတာ့ “အင္း.. ေကာင္းပါတယ္ .. က်ေနာ္တို႕လည္း တျခားျပည္နယ္ ေျပာင္းျဖစ္ ခ်င္ ေျပာင္းျဖစ္မွာနဲ႕ အေတာ္ပါပဲ..” ဟု ဆိုေလသည္။ သို႕ရာတြင္ အိမ္ရွင္မကား ကြ်ႏ္ုပ္တို႕၏ လူပ်ိဳၾကီး ဦးကကို မေခၚမေျပာေတာ့ဘဲ ဂရုမစိုက္ေသာ အမူအရာကိုလည္း ျပသလာေလသည္။ ( ဥပမာ၊ သူမ၏ေယာက္်ား အလုပ္သြားေနခ်ိန္ မနက္ပိုင္းတြင္ မနက္စာထမင္းမခ်က္ေတာ့ဘဲ ညေန ၄ နာရီ ေလာက္ တြင္မွ ညေနစာအျဖစ္ ေပါင္းခ်က္လာျခင္းမ်ိဳး ေပတည္း.. း)

     ဤသို႕ႏွင့္ ဦးကသည္ ေနရာသစ္သို႕ ေျပာင္းရခါနီး ရက္သတၱတပါတ္ေလာက္အတြင္း ခ်ိဳသည္၊ ခါးသည္ ဘာမွမေျပာဘဲလကုန္ခါနီးတြင္ ေနရာသစ္သို႕ ေျပာင္းေရႊ႕လာခဲ့ေလသည္။ ေနရာသစ္သို႕ ေရာက္သည္ႏွင့္ ပင္ ေရႊေရာင္လူတို႕၏ citizen journalism အစြမ္းကို ေတြ႕ရေလေတာ့၏။ ဦးက သည္ အရက္ေသာက္ တတ္ေၾကာင္းသတင္းက(လူထက္အရင္ဦးစြာ) ေနရာသစ္သို႕ ေရာက္ႏွင့္ ေနေလသည္။ ေနရာသစ္က အိမ္ရွင္မက ေျပာျပရာတြင္ လြန္ခဲ့သည့္ ၂-ရက္ခန္႕က “အန္တီၾကီး” ဟု သူတို႕ကေခၚၾကေလ့ရွိေသာ အသက္ ၆၀ ေက်ာ္ ေရႊေရာင္လူ အမ်ိဳးသမီးၾကီး တေယာက္ႏွင့္ ဦးက ယခင္ကေနသည့္အိမ္ခန္းမွ အိမ္ရွင္မ တို႕သည္ ဤအိမ္ရွင္သစ္ထံသို႕ေရာက္လာၾကျပီး ဦးက အရက္ေသာက္ၾကမ္းပံုကို စီကာ ပတ္ကံုး ေျပာ ျပၾကေသာဟူ၏။ အန္တီၾကီးက အိမ္ရွင္သစ္ ( အိမ္ရွင္မ ) ကို “နင္တို႕ ေငြမ်က္ႏွာခ်ည္း မၾကည့္ၾကနဲ႕။ ဒီလိုလူမ်ိဳး နဲ႕ ေရရွည္ လက္တြဲလို႕ ျဖစ္ပါ့ မလား ဆိုတာလည္း ထည့္တြက္။ ငါက နင္တို႕ကို ေစတနာနဲ႕ လာသတိေပးေနတာ” ဟု ေျပာသည္ဆို၏။

     သို႕ဆိုလွ်င္ အန္တီၾကီးသည္ ဦးက၏အိမ္ရွင္ေဟာင္း အေပၚတြင္ကား ေစတနာရွိဟန္မတူေပ။ အေၾကာင္း မွာ သည္ေလာက္ ေသာက္စားမူးယစ္တတ္ေသာ လူပ်ိဳၾကီးဦးက တေယာက္ အေဝးသို႕ သူ႕သေဘာ သူေဆာင္ ကာ ထြက္သြားမည့္အေရးသည္ အိမ္ရွင္ေဟာင္းအဖို႕ “ေကာင္းေလွာင့္ေတး၊ ေကာင္းေလွာင့္ေတး .. ဟုၾကဴးရင့္လွ်က္ ဝလကလ - ေဝးေလေကာင္းေလစြတကား”ဟု ဝမ္းေျမာက္ဝမ္းသာစြာ လက္ခေမာင္းခတ္ သင့္ေသာကိစၥ မဟုတ္တံုေလာ့။ ယခု ထိုအခြင့္အေရး ေပၚေပါက္လာပါလွ်က္ အိမ္ရွင္ေဟာင္းတို႕ ဤ ယစ္ထုတ္လူပ်ိဳၾကီးႏွင့္ ဆက္လက္ အတူေနရေစရန္ သူမမို႕ ျပဳအားရက္ေပသည္။

     ဇာတ္ေပါင္းေသာ္ ဦးကသည္ ေနရာသစ္သို႕ေရာက္ေရာက္ခ်င္းပင္ “အရက္ေသစာ မေသာက္သံုးပါ ( သူရာ ေမရယ မဇၨပမာဓ႒ာနာ ေဝရာမဏိ သိကၡာပဒံ သမာဒိယာမိ )” ဟူ၍ အာမဘေႏၱ ခံလိုက္ရေလ၏။ တကယ္ ေတာ့ လူပ်ိဳၾကီး ဦးကသည္ အရက္ေသာက္ရေလာက္ဖြယ္ အေၾကာင္းကိစၥေပၚေပါက္မွ အရက္ကိုေတာင့္တ တတ္ သူျဖစ္၍ သာမန္အခ်ိန္မ်ားတြင္ အရက္မေသာက္ရတာက သူ႕အတြက္ ဘာမွကိစၥမရွိပါ။ ဒါေပမဲ့ ကိုယ့္ထက္ ငယ္ရြယ္သူေတြထံမွာ “အရက္မေသာက္ေတာ့ပါ” ဟု ေျပာလိုက္ ရတာကေတာ့ သူ႕အတြက္ နည္းနည္းကိစၥရွိ ပါသည္။ သူက မိမိအရက္ေသာက္ တတ္ေၾကာင္းကို ၾကံဳၾကိဳက္ သည့္အခါ အိမ္ရွင္သစ္အား မိမိဖာသာေျပာျပရန္ စိတ္ကူးရွိပါသည္။ ခုေတာ့ သူမ်ားေတြက ကိုယ့္အေၾကာင္း လာေျပာသြားတာကို ခံရသျဖင့္ စိတ္ထဲ ဇလံုးဇခု ရွိလွသည္။ ထို႕ေၾကာင့္ သည္တခါေတာ့ ကြ်ႏ္ုပ္တို႕၏ ဇာတ္လိုက္ၾကီး ( လူပ်ိဳၾကီးဦးက ) သည္ ငါးခူျပံဳးကေလး မျပံဳးႏိုင္ရွာေတာ့ဘဲ၊ ေရႊေရာင္လူတို႕၏ တပိုင္တႏိုင္ သူတပါးမေကာင္းသတင္း ျဖန္႕ျဖဴးလိုသည့္ (Citizen Journalism ) အမ်ိဳးသားေရး စရိုက္လကၡဏာ ကို သိၾကားမင္း သံပုရာသီးစားထားသည့္ သိပ္မၾကည္ေသာမ်က္ႏွာ ျဖင့္ စိတ္ထဲကပ်စ္ပ်စ္ႏွစ္ႏွစ္၊  အားရပါးရ ဆဲမိေသာဟူ၏.. း))

No comments:

Post a Comment