Saturday, May 14, 2011

ၾကည့္မိမွားေသာရုပ္ရွင္၊ ေျပာခ်င္လာေသာစကား

သည္ကေန႕ က်ေနာ္ပ်င္းလို႕ www.burmeseclassic.com က "က်မသမက္ ေစ်းၾကီးၾကီး" ဆိုသည့္ ျမန္မာဗီဒီယို ဇာတ္ကားကို ၾကည့္ျဖစ္ပါသည္။ တကယ္ေတာ့ က်ေနာ္က ကိုယ္ၾကည့္လိုက္သည့္ ရုပ္ရွင္တကား၊ ဝတၳဳတအုပ္၊ ကဗ်ာတပုဒ္က ေကာင္းလြန္း၊ အႏုပညာ ေျပာင္ေျမာက္လြန္းလို႕ ကိုယ့္မိတ္ေဆြေတြကို မေနႏိုင္မထိုင္ႏိုင္ လက္တို႕ (share) ရသည့္အျဖစ္မ်ိဳး ေရာက္ခ်င္တာပါ။ ဒါေပမဲ့ အခုေတာ့ ကံအေၾကာင္းမလွစြာ ထိုအျဖစ္မ်ိဳးႏွင့္ ေျပာင္းျပန္ဟု ဆိုရပါမည္။ ထိုဇာတ္ကားတြင္ အဓိက သရုပ္ေဆာင္ထားၾကေသာ ေနမင္း၊ ခင္ေလးႏြယ္၊ စိုးျမတ္သူဇာ တို႕၏ က်ရာဇာတ္ရုပ္ သရုပ္ေဆာင္မွဳကို သိပ္ေဝဖန္စရာ မရွိပါ။ က်ေနာ္က ဇာတ္လမ္းကိုသာ ေအာ္ဂလီဆန္မိျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ စင္စစ္ က်ေနာ့္ရင္ထဲမွာ မေက်မနပ္၊ ခုလုခုလု ျဖစ္ေနတာ ဤဇာတ္ကား ၏ ဇာတ္လမ္းလည္း ဟုတ္ေတာ့ မဟုတ္ေသးေပ။ ဤဇာတ္ကားထဲမွာေတြ႕ရသည့္ ျမန္မာျပည္မွ အထက္တန္းလႊာ လူတန္းစားဆိုသူတို႕၏ ေအာက္တန္းက် လွေသာ စိတ္ႏွလံုးအဆင့္အတန္းႏွင့္ ႏွဳတ္ထြက္စကား ေမာက္မာရိုင္းျပမွဳ ေတြကိုသာျဖစ္ပါသည္။ အဲဒါေတြက ျမန္မာျပည္မွာ အခုမွ မဟုတ္၊ ေခတ္အစဥ္အဆက္ ကတည္းက အရိုးစြဲလာသည့္ ျမန္မာ့ဓေလ့ေတြဟု ဆိုလွ်င္လည္း ယခုေတာ့ သည္လို ျမန္မာ့ဓေလ့မ်ိဳးေတြ ကို ဖေနာင့္ႏွင့္ေပါက္၊ လႊင့္ပစ္၊ မီးရွိဳ႕၊ ေျမျမွဳပ္သင့္ျပီဟု ထင္ပါသည္။ သည္ကိစၥကို ေရွ႕ဆက္၍ မေဆြးေႏြးေသးမီ သည္ဇာတ္ကား၏ ဇာတ္လမ္းအက်ဥ္းခ်ဳပ္ကို ေျပာျပထားလိုပါသည္။ သည္လိုပါ။


========================


မိုးထက္ ဆိုေသာ ဘြဲ႕ရလူငယ္ ( ေနမင္း) မွာ မိဘႏွစ္ပါးစလံုး ဆံုးပါးသြားၾကျပီျဖစ္သျဖင့္ ရန္ကုန္မွာေနေသာ ဦးေလးေတာ္စပ္သူ တကိုယ္ရည္ တကာယသမား၊ စီးပြားေရးေအာင္ျမင္သူ ဦးေက်ာ္ႏိုင္ႏွင့္အတူ ေနထိုင္ရန္ နယ္ျမိဳ႕ကေလးတခုမွ လိုက္လာသည္။ ဦးေက်ာ္ႏိုင္က ပပလႊားလႊား ေနတတ္ေသာ သူေဌးမ်ိဳး မဟုတ္။ ယခုလည္း သူ႕တူကို ေအာက္ေျခမလြတ္ေအာင္ ( သူ႕ထံမွာ မဟုတ္ဘဲ ) သူမ်ားကုမၸဏီတြင္ အလုပ္ဝင္လုပ္ေစရန္ စီမံထားသည္။ ထိုစဥ္ သူေဌးသား တာရာ (ေခၚ) ေပါက္စကို ရန္စရွိသူေတြက ေခ်ာင္းရိုက္၍ တဖက္သတ္ခံေနရစဥ္ မိုးထက္က ဝင္ေရာက္ကူညီလိုက္ရာမွ သူတို႕ႏွစ္ေယာက္ ငယ္ေပါင္းသူငယ္ခ်င္းေတြလို ခင္သြားၾကသည္။ မိုးထက္သည္ ေပါက္စက မိတ္ဆက္ေပး၍ ေမျမတ္ႏိုး၊ ပိုးဥ ( ခင္ေလးႏြယ္ ) ဆိုသူ မိန္းကေလးႏွစ္ေယာက္ႏွင့္လည္း အခ်ိန္တို အတြင္းမွာပင္ ခင္မင္သြားသည္။ ပိုးဥႏွင့္ကား love at first sight ျဖစ္ကာ ခ်စ္သူတပိုင္းပင္ ျဖစ္ေနေပျပီ။ ထိုစဥ္ ပိုးဥ၏မိခင္ ( စိုးျမတ္သူဇာ ) က (ဘြဲ႕ရျပီးျဖစ္ေသာ) သမီး၏ ဒိုင္ယာရီကို ခိုးဖတ္ရာမွ သမီးမွာ ခ်စ္သူရွိေနေၾကာင္း သိလိုက္ရသည္။ သူမက သမီးကို ခ်စ္လြန္းသျဖင့္ female bodyguard ႏွစ္ေယာက္ငွားေပးထားသည္။ ယခု ထိုမိန္းမေဘာ္ဒီဂတ္တို႕ တာဝန္မေက်ၾက၍ အလုပ္မွ ျဖဳတ္ပစ္ျပီး male bodyguard ႏွစ္ေယာက္ႏွင့္ အစားထိုးလိုက္သည္။

ထို႕ေနာက္ ေပါက္စမွတဆင့္ မိုးထက္ကို ေခၚယူျပီး သူမေနအိမ္မွာ ေတြ႕ဆံုေမးျမန္းသည္။ ထိုစဥ္ ( သမက္ေလာင္း ) မိုးထက္ကို ေမးျမန္းေသာ ဤအထက္တန္း စား သူေဌးမ၏ စကားမ်ားမွာ ေတာ္ေတာ့္ကို စိတ္ႏွလံုး သိမ္ဖ်င္း၊ ေအာက္တန္းက်လွသည္ဟု ေအာက္ေမ့မိသည္။ ဤသို႕..။

"ေမာင္မိုးထက္ဆိုတာ မင္းလား"
"ဟုတ္ကဲ့ပါ အန္တီ"
"မင္း မိဘမ်ားက ဘယ္ကုမၸဏီကို ပိုင္ၾကလဲ"
"က်ေနာ့္မွာ မိဘႏွစ္ပါးစလံုး မရွိၾကေတာ့ပါဘူး။ အခု က်ေနာ္ ဦးေလးနဲ႕ အတူေနတာပါ"
"အလုပ္ရွိသလား"
"မနက္ျဖန္မွ ( ေပါက္စ အေဖ့ကုမၸဏီမွာ ) အလုပ္ဆင္းရမွာပါ အန္တီ"
"ရမဲ့လစာက ဘယ္ေလာက္လဲ"
"၉၀,၀၀၀ က စမွာပါ"
"၉၀,၀၀၀.. ဟုတ္လား။ ခုနက ပိုးဥ စီးသြားတဲ့ ဖိနပ္က တသိန္းေက်ာ္ တန္တယ္ကြဲ႕။ ပိုးဥရဲ႕ တလ အေထြေထြ အသံုးစရိတ္က သိန္း ၃၀ နဲ႕ ၄၀ ၾကားမွာ ရွိတယ္"
"အန္တီ က်ေနာ့္ကို ေခၚျပီး ဘာေျပာခ်င္တာပါလဲ ခင္ဗ်"
"မင္း လူငယ္ တေယာက္ပါ။ အန္တီ ဘာေျပာခ်င္တယ္ဆိုတာ မင္းနားလည္မွာပါ။ စိန္စီတဲ့လမ္းမွာ ေလွ်ာက္လွမ္းေနတဲ့ ငါ့သမီးကို ခေရာင္းေတာလမ္းမွာေနျပီး လမ္းေဘး ေရအိုးစင္ကေရကို ေသာက္ေနတဲ့ မင္းက စိတ္ကူးယဥ္ေနတယ္ ဆိုတာ မင္းမွာ ဘယ္လို ရည္ရြယ္ခ်က္ေတြမ်ား ရွိေနလို႕လဲ"

ကိုယ့္သမီးကို ဖူးဖူးမွဳတ္ ခ်စ္တာက ခ်စ္ခ်င္သေလာက္ ခ်စ္လို႕ရပါသည္။ ဒါေပမဲ့ ကိုယ့္သမီးကို ခ်စ္တာႏွင့္ပဲ၊ ကိုယ့္မွာ သူတပါးထက္ ေငြေၾကးဥစၥာ ျပည့္စံုတာ တခုႏွင့္ပဲ သူမ်ားသားသမီးကို အဲသလို ေစာ္ကားခြင့္ ရွိပါသလား။ သည္ဇာတ္ကားကိုၾကည့္ေနရင္း ေဒါမနႆ ျဖစ္ရသည္။ ဒါရိုက္တာက "ေအာင္ဗပါဝါ" ျဖစ္သည္။ သူကပင္ "ေရး၊ညႊန္း၊ရိုက္ကူးသည္" ဟုဆိုသည္။ အႏုပညာပစၥည္းတခုကို ထုတ္လုပ္သည့္လူေတြမွာ fairness ဆိုသည့္ အလွတရားကို ခ်စ္ဖို႕တာဝန္ေကာ မရွိေတာ့ဘူးလား။ က်ေနာ္ကေတာ့ အႏုပညာ ထုတ္လုပ္သူေတြကို သည္ fairness ကေလးကိုေတာ့ ခ်စ္ေစခ်င္မိေလသည္။ အဲဒါက က်ေနာ္တို႕ လူသားတိုင္းရဲ႕ ရင္မွာ ခိုေအာင္းေန တဲ့၊ ေနသင့္တဲ့ common sense ကေလးမို႕ပါပဲ။

ပိုးဥ၏မိခင္ ေဒၚေကသီညြန္႕ (စိုးျမတ္သူဇာ) မွာ လူတဖက္သားကို ထိုမွ်ေစာ္ကားရရံုႏွင့္ အားမရေသး၊ ေနမင္း၏ ဦးေလးေနအိမ္သို႕ အတာခ်ီေကစ့္ၾကီးတလံုးထဲ ေထာင္တန္အုပ္ေတြ အျပည့္ထည့္ယူသြားကာ ေနမင္း ပိုးဥႏွင့္ မပတ္သက္ခ သည္ေငြကိုယူပါဟု ေျပာေလသည္။ Heart attack ခံရေလ့ရွိေသာ ေနမင္း၏ ဦးေလးလည္း မခံမရပ္ႏိုင္လြန္း၍ အသက္ပါ ပါသြားရွာေလသည္။ ( ဇာတ္လမ္းအရ ေနမင္းကို ခ်မ္းသာသူ ျဖစ္ေအာင္လုပ္ဖို႕ လိုေနသကိုး း)။ ေနမင္း သူ႕ဦးေလး အေမြေတြကို ရလိုက္၏။ သို႕ရာတြင္ ေယာက္်ားေကာင္းတဦး ျဖစ္ရကား ထိုအေမြကို ပိုးဥနာမည္ႏွင့္ လႊဲေပးလိုက္ေလသည္။ ထို႕ေနာက္ သူ႕ၾကံရည္ဖန္ရည္ႏွင့္ က်ိက်ိ တက္ခ်မ္းသာလာသည္ဆို၏။ ေဒၚေကသီညြန္႕ကေတာ့ မြဲျပီးရင္း မြဲလိုက္လာရာ ကား၊ အိမ္ တို႕ကို ေရာင္းခ်ရေလသည္။ ယင္းတို႕ကို ေနမင္းက ဝယ္ထား လိုက္သည္။ ေနာက္ဆံုး၌ သမက္ႏွင့္ ေယာကၡမအၾကား အိမ္အေရာင္းအဝယ္ စာခ်ဳပ္ခ်ဳပ္ဆိုျပီး၊ ထို အိမ္ေသာ့၊ ကားေသာ့တို႕ကို ေယာကၡမထံ လႊဲေပးလိုက္ေလေတာ့၏။ ေျမြေပြးႏွင့္တူေသာ ေယာက္်ားေကာင္းတို႕ မည္သည္ကား ထိုသို႕ေသာ ေယာက္်ားမ်ိဳးဟု ဆို၏။ ေဒၚေကသီညြန္႕ကား ယခုအခါ သူေဌးသမက္ တေယာက္ကို ရျပီျဖစ္၍ အကြ်တ္တရားရသြားေလသတည္း။

================================

သည္လို ဇာတ္ကားမ်ိဳးေတြ ၾကည့္ရတိုင္း ကိုယ့္လူမ်ိဳးေတြအတြက္ ရင္ထဲမွာ နာက်င္စြာ ခံစားမိသည္။ က်ေနာ္တို႕ျမန္မာလူမ်ိဳးေတြသည္ ေငြျပရင္ဘာမဆိုရသည့္၊ ေငြျမင္ရင္ အညွာလြယ္သည့္ လူမ်ိဳးတမ်ိဳးေပေလာ့။ ေငြရွိလွ်င္ ေမာက္မာတတ္သည့္ လူမ်ိဳးတမ်ိဳးေပေလာ့။ လူတေယာက္၏ မျမင္ရေသာ ဦးေႏွာက္ကို မျမင္တတ္ ေသာ၊ မျမင္ရေသာ စိတ္ႏွလံုးအဆင့္အတန္းကိုလည္း မၾကည့္တတ္ေသာ၊ ျမင္တတ္ၾကည့္တတ္သည္ ဆိုေစဦး၊ အဲဒါေတြကို ေငြေလာက္ တန္ဖိုးမထားတတ္ေသာ လူမ်ိဳးတမ်ိဳးေပေလာ့။ ထိုသို႕ေသာ ျမန္မာမိန္းကေလး ႏွင့္ ျမန္မာေယာကၡမေတြ မည္မွ်ေလာက္ ရွိမည္နည္း။ လူဦးေရ၏ တဝက္ထက္မကေတာ့ ရွိပံုရေလသည္။ ျမန္မာေယာကၡမေတြ သမက္ေလာင္းေရြးၾကရာမွာ ဘာလို႕ ဒီေလာက္ေတာင္ ျပည့္တန္ဆာေခါင္းေတြ ဆန္ၾကေလသနည္း။ က်ေနာ့္မွာသာ သမီးေတြရွိလွ်င္ေတာ့ သူမတို႕ အပ်ိဳေဖာ္ဝင္တာႏွင့္ ေဟာသည္လို ေျပာထားျဖစ္ပါလိမ့္မည္။ "သမီး.. ခုဆိုရင္ သမီးဟာ အပ်ိဳေဖာ္ဝင္လာျပီမို႕ ေရွ႕ေလွ်ာက္ ေယာက္်ားေတြရဲ႕ ရုပ္ပိုင္း ဆိုင္ရာစြဲမက္မွဳ၊ စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာ ျမတ္ႏိုးမွဳေတြနဲ႕ ေတြ႕လာရေတာ့မယ္။ သမီးတို႕အရြယ္မွာ emotional stability မရွိႏိုင္ေသးတာမို႕ ေဖေဖတို႕ တခါတရံ ဝင္ထိန္း ေပးတာကလြဲရင္ သမီးကို ခ်ဳပ္ခ်ယ္မွာ မဟုတ္ပါဘူး။ သမီးရဲ႕ခ်စ္သူ၊ အိမ္ေထာင္ဖက္ကို သမီးကိုယ္တိုင္ပဲ ေရြးခ်ယ္ခြင့္ ရမွာပါ။ ေဖေဖတခုေတာ့ ေျပာခ်င္တယ္။ ေယာက္်ားတေယာက္ကို ေငြေၾကးျပည့္စံုတာ တခုတည္း အတြက္ေၾကာင့္ေတာ့ျဖင့္ ခ်စ္သူအျဖစ္၊ အိမ္ေထာင္ဖက္အျဖစ္ မေရြးခ်ယ္ေစခ်င္ဘူး။ အဲဒါမ်ိဳးက မိန္းမေတြကို ေရာင္းကုန္ပစၥည္းအျဖစ္ degrade လုပ္ရာေရာက္တယ္လို႕ ေဖေဖထင္တယ္။ သမီး အဲဒီေယာက္်ားကို တနည္းနည္းနဲ႕ စံုမက္တဲ့အတြက္ေၾကာင့္ ျဖစ္ေစ၊ ေလးစား၊ ခ်စ္ခင္၊ အားကိုး၊ ၾကည္ညိဳ၊ ယံုၾကည္၊ သနားတဲ့ အတြက္ေၾကာင့္ ျဖစ္ေစ၊ အဲဒီလို အျခားအေၾကာင္းေတြ ေၾကာင့္ပဲ ျဖစ္ေစခ်င္တယ္"

သမီးသည္ ကြ်ႏ္ုပ္၏ သမီးျဖစ္သျဖင့္ သူမအားခ်စ္ေရးဆိုလာေသာ ေငြေၾကးဥစၥာခ်ိဳ႕တဲ့သူ ေယာက္်ားေတြကို လည္း မိုက္ရိုင္းစြာ တံု႕ျပန္လိမ့္မည္ မဟုတ္ေပ။ က်ေနာ္တို႕၏ မိသားစုအတြင္းမွာ "နင္ ငါနဲ႕ တူသလား တန္သလား" ဆိုေသာစကားကို dirty word အျဖစ္ ေၾကျငာထားမည္ဟု စိတ္ကူးမိပါသည္။ ( အိပ္ခ်င္ျပီ။ နားပါအံ့။)

ရည္ညႊန္း။ ။ http://burmeseclassic.com/showtime3.php?index=ODI5Mg==&d=aW1nL21vdmllLzgyOTIuZ2lm&s=6&p=1&tp=2

8 comments:

  1. အဲ႕ဒါေႀကာင့္ျမန္မာဇာတ္ကားေတြမႀကည့္တာ ႏွစ္အေတာ္ႀကာေပါ့

    ReplyDelete
  2. အဲ့တာေတြက ဒါျပီးဒါ ေတြပါဗ်ာ စိတ္ညစ္တယ္ တစ္ခါခါ ၾကည့္ရတာ ခံစားလို႕ကိုမရတာ ....။

    ၾကိဳးတန္းဆိုတဲ့ ကားေလးၾကည့္ျပီးပလား မၾကည့္ရေသးရင္ ေနာက္တစ္ေခါက္လာျပန္ပို႔ေပးမယ္ က်ေနာ္တို႕ ျမန္မာကားကုိ ၃-၄ ခ္ါ ျပန္ၾကည့္တာ အဲ့တစ္ကားပဲရွိတယ္ အႏွစ္ပဲ ။

    word verifrcation ၾကီးျဖဴတ္ေပးပါလားဗ်

    ReplyDelete
  3. @ ကိုေမာင္မ်ိဳး။ အဲဒီကား မၾကည့္ရေသးဘူး။ အဲ.. အဲလို Advance ကိစၥေတြ မလုပ္တတ္ဘူးဗ်။ အရပ္ကယ္ပါ လူဝိုင္းပါ လုပ္ၾကည့္လိုက္ဦးမယ္ ေလ.. း))

    ReplyDelete
  4. http://www.youtube.com/watch?v=pnHxZ68y5OA

    11 ပိုင္းရွိတယ္ဗ် ၾကည့္ၾကည့္ ။

    ReplyDelete
  5. @ ကို ေမာင္မ်ိဳး။ word verification ကို no လုပ္ထားျပီးပါျပီ။ ( မေလးဆီကေတာင္ အကူအညီ ေတာင္းထားမိေသးတယ္။ ) youtube ရုပ္ရွင္ link အတြက္ ေက်းဇူးပါ..။

    ReplyDelete
  6. စမ္းၾကည့္တာ... ကိုေမာင္မ်ိဳးလို႕မေခၚပါနဲ႕ဗ်ာ ေနရခက္တာ ။

    ReplyDelete
  7. ရုပ္ရွင္ေတြကို ခုလို ပြင္႕ပြင္႔လင္းလင္းေ၀ဖန္ရင္း ေတြးစရာေလးေတြ ေပးသြားတဲ႔ ပိုစ္႔ေလးပါ။ ျမန္မာ႕ရုပ္ရွင္ေတြမွာ အရိုးစြဲေနတဲ႔ ဇာတ္လမ္းဇာတ္ကြက္ေတြ ၾကည္႕ရတာ ျငီးေငြ႔ေနျပီမို႔ မၾကည္႕ျဖစ္တာ ၾကာခဲ႔ျပီ။
    အသစ္ေတြ မေဖာက္ထြက္ႏိုင္သေရြ႔ ရုပ္ရွင္ေလာက တိုးတက္လာဖုိ႔ မျမင္ေသးဘူးထင္မိတာပါဘဲ

    ReplyDelete
  8. နာကို ေထာင္တန္ေတြေပးၾကည့္ပါလား..ယူထားပလိုက္မွာ..

    ဟီး....

    ReplyDelete